سورتینگ مواد و کانی های معدنی – سنگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

شرکت علم و فن آراد برای اولین بار در کشور و منطقه اقدام به طراحی یک ماشین اختصاصی سورتینگ مواد معدنی و سورتینگ سنگ نموده است. FVM500 براساس بکارگیری ازدوربین‌های پیشرفته و اجکتورهای سرعت بالا ساخته شده است. این ماشین ازجدیدترین تکنولوژی‌های روزدنیا بهره مند می‌باشد و تمامی سنسورها و اکچویتورها اعم از دوربین‌ها و اجکتورها از برندهای معروف اروپایی می‌باشند.
ماشین دارای برنامه کاربر پسند برای تعریف رنگ موارد موردقبول یا رد است که امکان ذخیره کردن آن و اعمال تنظیم آن را فراهم می‌سازد.

ماشین FVM-510 می‌تواند سورتینگ انواع سنگ‌ و مواد معدنی از سایز 5 الی 30 میلیمتر را دریافت کرده و بر اساس درصد رنگ ماده مورد نظر مانند مس (رنگ سبز)، روی (قهوه‌ای) و … اقدام به بالا بردن عیار مواد ورودی از کمتر از 1 درصد به بالای 5 الی 10 درصد نماید. با استفاده از دوربین NIR امکان تمرکز برروی یک عنصر خاص وجود دارد که برای جداسازی 2 جنس با رنگ مشابه و یا رسیدن به درصد عیار بالاتر می‌توان از این تکنولوژی استفاده نمود. شرکت مهندسی علم و فن آراد اولین و تنها سازنده ماشین آلات سورتینگ موادمعدنی، دستگاه‌های خود را مطابق نیازمندی صنعتگران کشور و با نرم‌افزارهای صددرصد ایرانی می‌سازد.

ماشین مجهز به مودم 4G می‌باشد که می‌تواند به اینترنت متصل گردد و سرویس تعمیر و نگهداری سیستم و همچنین عیب‌یابی و بروزرسانی برنامه‌های ماشین را از راه دور ممکن می‌سازد. با توجه به اینکه طراحی و ساخت ماشین توسط شرکت انجام شده است، امکان ارتقاء ماشین از لحاظ نوع دوربین و سیستم شناسایی مواد وجود دارد. در حال حاضر 2 ماشین fvm512 با عرض ریزش 120cm و fvm506 با عرض ریزش 60cm توسط شرکت ساخته می شود که در آینده نزدیک دستگاههای بزرگتر نیزعرضه خواهد شد. هر ماشین میتواند به صورت دو طرفه (DS) با بکارگیری 2 سری دوربین در دو طرف و یا یک طرفه (ss) با بکارگیری یکسری دوربین در یک طرف عرضه گردد.ماشین های دو طرفه برای مواد معدنی کاربرد دارند که برای جداسازی کانی دید از دو طرف ضروری باشد مانند سنگ مس ماشین های یک طرفه برای مواد معدنی کاربرد دارند که برای تشخیص کانی دید از یک سمت کافی باشد ماانند سنگ فلورین ،سلستین،سیلیس و همچنین هنگامیکه فرایند جداسازی بیش از 30 – 40 درصد ماده ورودی را شامل می شود ولو اینکه دید از دو طرف ضروری باشد باز استفاده از ماشین یک طرفه مقرون به صرقه تر خواهد بودمانند جداسازی سنگ روی و باریت. بطور کلی عملیات جداسازی در سورت سنگ وابسته به تکرار می باشد بدین صورت که ممکن است پس از جداسازی کانی در مرحله اول سورت برای بالا بردن عیار آن بخواهیم سورت مرحله دومیا حتی سوم برای کانی مورد نظر انجام شود که در این صورت لازم است مواد خروجی سورت اول دوباره در دستگاه دوم سورت گردد که به دلیل کم شدن بار ورودی جهت فرایند سورت دوم می بایست از دستگاه با ظرفیت پایین تر استفاده نمود بعنوان مثال سورت اولیه با دستگاه fvm512 و سورت ثانویه با دستگاه fvm506 انجام گیرد.البته هر دو مرحله سورت قابل انجام با یک ماشین می باشد ولی در معدن عبارت ذخیره سازی و جابجایی مواد مشکل است و ترجیحا از دو ماشین پشت سر هم استفاده می شود. عملیات سورت دوم میتواند برای سورت سنگ باطله نیز برای بالا بردن بهره وری فرآیند جداسازی نیز صورت گیرد تا درصد کانی باقی مانده از خروجی باطله کاهش یابد.

مشخصات فنی ماشین سورتینگ سنگ:

– مدل Fvm506 دارای 2 یا 4 دوربین و مدل FVM 512 دارای 4 یا 8 دوربین اروپایی می باشد. – ماشین دارای 144 و 288 اجکتور ایتالیاییی به ترتیب برای عرض 60 و 120 سانتی متر می باشد. – دسترسی آسان به اجزاء ماشین جهت سرویس و تمیز کردن
– وجود صفحه نمایش لمسی 10-12 اینچ
– دارای کانال‍های خروجی در زیر دستگاه برای موارد قبول و رد
– درنظر گرفتن کانالهای مکش گرد و غبار و خاک که به سیستم مکنده مشتری متصل می‌گردند
– دارای 4 عدد دوربین با رزولوشن 8000 پیکسل اروپایی
– استفاده از لنزهای حرفه‌ای برای تصویر برداری محصول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فهرست